NY!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maxime Blijlevens - WaarBenJij.nu NY!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Maxime Blijlevens - WaarBenJij.nu

NY!!

Blijf op de hoogte en volg Maxime

05 September 2013 | Verenigde Staten, New York

Halloooo

Dit weekend ben ik eindelijk in NY geweest, iets wat al lang op mijn verlanglijst stond. En ik moet zeggen het viel niet tegen, sterker nog, het was geweldig.

Vrijdagmiddag zijn we met een gezinsbus (voor de nerds) en een supercoole chevy (voor de gangsters) naar NY gereden. Na een hoop gezoek en zelfs in Manhattan rond te hebben gereden (respect voor de chaufs) vonden we het hostel bij Queens Plaza. Echt een superlocatie want de metro stopte voor de deur en je zat zo in Manhattan. We waren er pas om 1 uur aangekomen ofzo, maar we wilden toch nog even iets doen. Toen zijn we naar Times Square gegaan. Ik kreeg nog net geen epileptische aanval van al die lichtjes. Was wel heel moooooi. Na de avond te hebben afgepilst bij het Hardrock Café keerden wij huiswaarts om de volgende ochtend fris en fruitig aan onze toeristische marathon te beginnen.

New York in 1 dag was onze uitdaging: challenge accepted en voltooid. Niemand voelde zijn voeten de volgende zondag nog en dat kwam door het volgende. Na een heerlijk authentieke New Yorkse pannekoek (of wafel of gefrituurd brood) naar binnen te hebben gewerkt gingen we naar Rockefeller Center. Vanaf daar liepen we over 5th avenue naar Grand Central Station. Ik waande me een echte Gossip Girl, Blair en Serena waren er niks bij. Met mijn camera in de ene hand (toerist) en mijn Starbucks in de andere (vrouw van de stad) was ik erg trots toen ons de weg werd gevraagd bij de metro. Toen zijn we door Wall Street gelopen (Gotta be cool) en langs Ground Zero. We hadden helaas geen tijd om dat museum te bekijken want ik had uit betrouwbare bron dat dat heel interessant is. Toen hebben we naar het Vrijheidsbeeld getuurd wat ergens ver weg te zien was, wederom omdat we geen tijd hadden om er helemaal met een veerboot heen te gaan. Het was inmiddels weer borreltijd en daarna kreeg iedereen honger dus gingen we op zoek naar iets om te eten in China Town. Ik waande me echt weer in Manilla, het was bloedheet en het leek echt alsof je in een Aziatische stad was. Helaas wilden ze ons daar darmen, bloed en weet ik wat nog meer voorschotelen dus zijn we maar voor de veilige pasta/pizza gegaan in Little Italy. Maar wel leuk om gezien te hebben, hoewel ik er inmiddels aan gewend raak dat ik omringd ben door Chinezen want daar hebben ze er ook zat van op de UB.

Toen werd het avond en gingen we terug naar het hostel om ons op te dirken. In jurkje en hooggehakt (tot mijn spijt op de terugweg) gingen we het nachtleven in. We hadden onze zinnen op de Pacha gezet, maar toen we daar aankwamen bleken ze alleen hip hop te draaien en dat wilde alleen Doua aka Beyonce. De paniek begon al toe te slaan dat deze avond zou falen en we voor niks onze voeten hadden vernield, maar toen. Aan de overkant bleek nog iets te zitten. Wij dachten, yolo: naar binnen daar. Een van de beste beslissingen van 2013 want wat een vette tent was dat. De muziek was goed en alles zag er mooi uit en vrouwen mochten voor minder geld naar binnen dan mannen. We kwamen eerst in een of andere zaal die er wel leutig uit zag en waar we best een dansje wilden doen, maar er was bijna niemand. Toen kwam ons ter ore dat men zich ook een verdieping hoger kon begeven. Dus wij daarheen: kwamen we op de bovenste verdieping met om ons heen allemaal wolkenkrabbers met lichtjes. Toen bleek dat het dak ook nog open was ging ik bijna van mijn houtje. Al met al: het was fantastisch. Ik heb mijn hip hop kant kunnen laten zien en ze draaiden ook nog muziek die ik echt leuk vind.

Toen weer even een paar uurtjes geslapen en hebben we dit top weekend afgesloten in Central Park. Zondagavond kwamen we weer aan in Buff en was ik wel blij om mijn eigen bed in te duiken want iedereen was kapot.

Deze stad heeft echt zijn plek op nr 1 van mijn favoriete steden verworven, kan niet wachten tot we er weer heen gaan. Dan ga ik wel vantevoren flink slapen want the city that never sleeps verandert ons in people that never sleep. Er is gewoon teveel te doen om te slapen. Nou jullie zijn weer op de hoogte van mijn avonturen. Maandag begin ik met stage, daar zal ik ook wel over schrijven dan.

Toedeledoki

  • 05 September 2013 - 20:13

    Esmee:

    zuuuuuus, wat een ontzettende coole verhalen! ik ben jaloers!!! wij gaan er ook heen en dan gaan we echt blair en serena spelen. veel plezier nog!! xxxxx
    ps: ik waardeer je schrijfstijl :D

  • 05 September 2013 - 23:31

    Marlot:

    Hahaha max wat een heerlijk verhaal weer. Mocht het als moleculair scientist niets worden kun je altijd nog een open sollicitatie doen bij een uitgeverij. Kus!

  • 06 September 2013 - 07:41

    Yodad:

    Hoi hoi vanmorgen nogmaals gelezen, wat n leuk verhaal je beschrijft je beleving weer super! Erg leuk!! What a life!! Ik wil da' ook!! Nu ja, ik wil maar zeggen dat je de tijd van je leven daar hebt en leuk gezelschap ook!! Ga zo door! PS: zelf nog gereden!?

    Dag,

    Yodad!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maxime

Hier kunnen jullie volgen wat ik allemaal beleef in Luxemburg en Buffalo! Van 28 juni 2013 tm 1 augustus 2013 zal ik in Luxemburg mijn scriptie schrijven over: "Effect of inflammatory cytokines and hypoxia on cancer cell metabolism with special focus on liver cancer". Van 16 augustus 2013 tm juli 2014 ga ik stage lopen aan het Roswell Park Cancer Institute in Buffalo en ga ik vakken volgen gericht op oncologie aan de University of Buffalo.

Actief sinds 19 Juni 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 7838

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 15 Augustus 2014

Buffalo

28 Juni 2013 - 01 Augustus 2013

Luxembourg

Landen bezocht: