Chocolade ijs, kippennieren en een poepschoen - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Maxime Blijlevens - WaarBenJij.nu Chocolade ijs, kippennieren en een poepschoen - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Maxime Blijlevens - WaarBenJij.nu

Chocolade ijs, kippennieren en een poepschoen

Blijf op de hoogte en volg Maxime

15 Juli 2013 | Luxemburg, Luxemburg

Weer een week voorbij dus weer tijd voor een update! Mijn scriptie vordert gestaag, heb mijn eindpresentatie op 29 juli staan wat de druk nog een beetje opvoert. Maar gelukkig gaat het allemaal goed en heb ik een fijne werkplek en begeleider. Verder heb ik daar niet heel veel over te vertellen want het is vooral lezen en schrijven en lezen en schrijven. Maar niet dat jullie denken dat ik hier alleen maar aan het feesten ben omdat ik alleen maar leuke dingen op mijn wbjn zet ;)

Maandagavond ben ik in de Auchan (een groot winkelcentrum) met Evelyn bij de Mac gaan eten. Evelyn was die zondag aangekomen. Derya, Diana, Doua en Anne kwamen ook en we gingen naar The Great Gatsby 3D. Echt een aanrader, vooral in 3D.

Dinsdag gingen we uiteten. We dachten bij een sushi tent maar toen we daar aankwamen bleek dat we zelf moesten gaan fonduen met hele rare soep. Die avond ging de boeken in als "Disaster Dinner"; zie ook de foto's. Dat gaan we morgen maar even overdoen bij een echte all-you-can-eat sushi ;) Daarna nog op het terras gezeten want het is hier nog steeds en voorlopig blijft het echt super warm!

Woensdag heb ik met Evelyn en Eliene bij hen thuis gegeten maar ben ik redelijk op tijd naar huis gegaan zodat ik mijn stage verslag eindelijk af kon maken. Gisteren ein-de-lijk de definitieve versie ingeleverd..

Donderdag had ik een avond met mijn huisgenoten waarop iedereen iets ging koken uit zijn eigen land. Dat was echt heel leuk omdat er mensen uit o.a. Angola, Argentinië, Cyprus, Duitsland, Frankrijk, Senegal en Pakistan bij mij in huis wonen. Dus het was een heuse smaakexplosie met guacemole, van die pannekoekjes met superhete kip, nog 3 verschillende kipgerechten, kippennieren die ik maar heb laten staan, met feta gevulde paprika's en mijn authentiek Hollandse appelflappen die erg in de smaak vielen. Mijn Pakistaanse huisgenoot doet aan de Ramadan en die zet om 3 uur s nachts zijn wekker om nog wat te kunnen eten voordat het vasten weer ingaat, en hij ging naar bed met een appelflap haha. Verder wat biertjes gedronken en mijn huisgenoten wat beter leren kennen wat wel leuk was. Hoewel er een paar rare nerd-vogels de hele avond op hun kamer bleven gamen maar ach, het was leuk met de mensen die er waren.

Vrijdag werd ik heel vrolijk wakker want s avonds zou Sam voor een weekendje op bezoek komen. Hij heeft na zijn stage in Hilversum de trein nog genomen en was om 12 uur op het station in Luxemburg. Vantevoren had ik zitten borrelen bij Jenny, David, Anne en Guus thuis met de rest en hadden we lekker pannenkoeken gegeten. Toen ben ik samen met Jenny Sam gaan halen en is Sam nog mee naar hun huis gegaan om daar het overheerlijke lokale bier te proeven. En een slokje passoa jus. De rest ging op stap maar wij gingen slapen zodat we zaterdag optimaal de toerist uit konden hangen.

Zaterdag hebben we dus de toerist uitgehangen bij wederom de kazematten haha. Ik heb Sam de stad een beetje laten zien en we hebben met Super Bock bier in het park gechilld. Toen we op het place d'Armes bij de Mexicaan gingen eten hadden we m al flink hangen. Mede daardoor dat ik daarna pardoes in een drol stapte, tot Sam zijn grote genoegen. We hadden grootse plannen om daarna naar de Apoteca te gaan, maar wij lagen er om 12 uur af.

Zondag nam Sam de trein van half 5 terug naar NL dus hadden we nog even tijd om wat in de stad rond te lopen. Toen heb ik mijn nieuwe witte bloesje ingesmeerd met chocolade ijs (mam kan jij je daarop uitleven met Vanish over 2 weken). Ik dacht altijd dat Sam de baby van ons 2 was maar het tegendeel is dit weekend bewezen. Toen Sam de trein terug nam werd ik wel een beetje sip en had ik zin om ook gewoon terug naar NL te gaan. Dat gevoel bleef vandaag ook een beetje hangen, ook omdat er nooit iemand thuis is hier. Ik mis de Trompies ook echt. Maar ik heb op zich wel leuk contact met het meisje uit Cyprus, Marilena, daar ben ik net ook mee wezen hardlopen. Dat viel nog niet mee met die bergen en temperaturen hier. Maar het was wel even lekker. En ze gaat morgen ook mee sushi eten dus dat is wel leuk.

Nou dat was het weer even voor nu! Over een week komt er weer meer :)

  • 15 Juli 2013 - 21:20

    Hans:

    Ver weg, maar toch dicht bij.
    Leuk om zo te lezen over je nieuwe leventje in Luxemburg.
    Ik kan me herinneren dat ik een keer half luxemburg stad doorgereden heb om naar een mac te zoeken. (Vorig jaar op laatste dag vakantie).
    Nu weet ik bij wie ik moet zijn.
    Geniet van je tijd en ik hoop je nog uit te kunnen zwaaien naar Amerika.

    Groetjes
    Hans

  • 15 Juli 2013 - 21:45

    Frank (Frapa :

    Dag lieve Max!!

    Wat een leuk verslag!! En die foto's maken het hhel voorstelbaar zeker nu ik er recent met je ben geweest! En Sam lachen vanwege die drol!! Hahahaha btr in stappen dan in gaan zitten✋.
    Op de 29e je presentatie kom ik je de 25e zelf nog vlug succes wensen!! Dag tot ziens!!

  • 15 Juli 2013 - 23:05

    Margo:

    recepten vragen he max. vooral van die angolese kip (volgens jou het lekkerste ooit)!
    was weer een vakantieweekendje he :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Luxemburg, Luxemburg

Maxime

Hier kunnen jullie volgen wat ik allemaal beleef in Luxemburg en Buffalo! Van 28 juni 2013 tm 1 augustus 2013 zal ik in Luxemburg mijn scriptie schrijven over: "Effect of inflammatory cytokines and hypoxia on cancer cell metabolism with special focus on liver cancer". Van 16 augustus 2013 tm juli 2014 ga ik stage lopen aan het Roswell Park Cancer Institute in Buffalo en ga ik vakken volgen gericht op oncologie aan de University of Buffalo.

Actief sinds 19 Juni 2013
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 7798

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 15 Augustus 2014

Buffalo

28 Juni 2013 - 01 Augustus 2013

Luxembourg

Landen bezocht: