Aangekomen in Luxemburg - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Maxime Blijlevens - WaarBenJij.nu Aangekomen in Luxemburg - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Maxime Blijlevens - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Luxemburg

Blijf op de hoogte en volg Maxime

30 Juni 2013 | Luxemburg, Luxemburg

Hoi!
Eergisteren ben ik aangekomen in Luxemburg. Papa wilde me (heel fijn!!) met de auto brengen. Na een hectische week waarin ik woensdag mijn eindpresentatie op stage nog moest geven en waarin ik uiteindelijk op vrijdagochtend halsoverkop mijn spullen nog moest inpakken zijn we na een reis van 5 uur gearriveerd. Patrick had mijn sleutel voor me opgehaald en omdat hij nog aan het werk was op de uni konden we de campus ook meteen bekijken. Het gebouw waar ik ga werken, "batiment des sciences" zag er netjes uit.

Toen zijn we naar mijn huis gereden aan de Rue de la Toison d'Or. Het is een soort woonhuis met 15 slaapkamers. Sommige huisgenoten waren heel aardig, een jongen hielp me meteen met internet wat niet werkte op mijn kamer, en sommige waren een beetje apart en keken me raar aan dat ik ze überhaupt een hand gaf. En de badkamer kan niet op slot haha. Maar goed het is maar voor een maand.

Een Duitse jongen die de dag erop weer naar huis ging nodigde ons uit om samen met hem en zijn vader in de stad wat te gaan eten. Dat hebben we gedaan en was wel gezellig, maar na het eten wilden papa en ik samen nog even door de stad wandelen. Op het place d'Armes was een big band aan het spelen dus daar hebben we op het terras nog een biertje gedronken. We raakten een paar keer de weg kwijt door het hoogteverschil tussen de straatjes haha.

Mijn eerste indruk van de stad was dat het erg rustig was, ik had het veel drukker en groter verwacht. Mijn huisgenoten en de andere CanSys mensen zeiden dat het ook niet echt een bruisende stad is. Schijnbaar werken heel veel mensen hier maar wonen ze hier niet. Overdag verdubbelt de populatie! En mensen staan s ochtends en s avonds superlang in de file.

Gisteren ben ik bij Derya en Patrick thuis gaan eten en later kwamen David, Anne en Jenny ook nog om wat te drinken. Toen zijn we gaan stappen en ik moet zeggen, dat viel me niet tegen! Eerst gingen we naar Clausen, een wijkje waar een soort uitgaansstrip is. Dat was op zich wel lachen, maar omdat we pas om 2 uur aankwamen en die tenten om 3 uur sloten zijn we het centrum ook nog ingegaan en kwamen we terecht in Apoteca waar ze techno draaiden dus heb lekker kunnen dansen haha. Was een leuke avond en lag in bed toen de vogels al floten. Gelukkig heeft mijn kamer een rolluik dus kon ik het pikdonker maken. Toen ik wakker werd moest ik snel douchen en boodschappen doen omdat de enige Delhaize die op zondag open is al om 1 uur dicht gaat en ik moest helemaal naar het station lopen. Is wel even wennen met een Aldi en AH om de hoek in A'dam ;)

Vandaag eigenlijk weinig gedaan, beetje op mn kamer gechilld voordat ik morgen aan mn scriptie ga beginnen.. Spannend! En daarnaast nog even snel mijn stageverslag afronden! Maar mn eerste weekend in Luxemburg is in ieder geval leuk begonnen :)

  • 30 Juni 2013 - 18:58

    Spijkelien Van Der Heijden:

    Helemaal de bom! jouw dingetje. Degelijk verslagje ook Hihi xx!

  • 30 Juni 2013 - 19:43

    Frank:

    Tja,

    Als vader zit je in een spagaat en zeker ik

  • 01 Juli 2013 - 09:47

    Margo:

    Apoteca, dat moet jullie wel aangesproken hebben haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Luxemburg, Luxemburg

Maxime

Hier kunnen jullie volgen wat ik allemaal beleef in Luxemburg en Buffalo! Van 28 juni 2013 tm 1 augustus 2013 zal ik in Luxemburg mijn scriptie schrijven over: "Effect of inflammatory cytokines and hypoxia on cancer cell metabolism with special focus on liver cancer". Van 16 augustus 2013 tm juli 2014 ga ik stage lopen aan het Roswell Park Cancer Institute in Buffalo en ga ik vakken volgen gericht op oncologie aan de University of Buffalo.

Actief sinds 19 Juni 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 7800

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 15 Augustus 2014

Buffalo

28 Juni 2013 - 01 Augustus 2013

Luxembourg

Landen bezocht: