Vakantiegevoel! - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Maxime Blijlevens - WaarBenJij.nu Vakantiegevoel! - Reisverslag uit Luxemburg, Luxemburg van Maxime Blijlevens - WaarBenJij.nu

Vakantiegevoel!

Blijf op de hoogte en volg Maxime

07 Juli 2013 | Luxemburg, Luxemburg

Hallo!

Mijn eerste week in Luxemburg zit er alweer op. Ik heb een werkplek gekregen bij mijn scriptiebegeleider op kantoor dus ik werk doordeweeks van 9 tot 5 aan mijn scriptie. Deze eerste week was het vooral lezen wat af en toe saai werd. Maar gelukkig vind ik het onderwerp echt interessant. Ik heb een foto van het hoofdgebouw van de universiteit en van de faculteit des Sciences (daar zit ik) erbij gezet.

Vrijdag kwamen een paar duiven op bezoek. Marel en Tess waren al aan het eind van de middag in Lux dus die ben ik in het centrum op gaan zoeken. Het was superlekker weer dus we hebben lekker op het terras een biertje gedronken. Daarna hebben we gezellig wat gegeten en al bij de kazematten gekeken. Toen gingen we op huis aan en kwamen Diana en Eliene bij ons wat drinken. Lara en Julia kwamen rond een uur of 12 aan en na wat wijntjes werd het tijd om het nachtleven eens in te gaan. We gingen eerst naar Clausen waar we onze ogen uitkeken, mensen stonden nogal apart met elkaar te dansen. Daarna zijn we naar Apoteca gegaan waarvoor de verwachtingen hooggespannen waren. En ik kan niet anders zeggen dan dat de avond aan onze verwachtingen voldeed en ze zelfs overtrof, we hebben weer de meest gekke mensen gezien, mannen die met ontbloot bovenlijf op een podium dansen, mannen met hele aparte namen die afgeleid lijken van een Zuid-Amerikaanse dans, charmeurs uit Zuid-Europa, mensen die elkaar in de oren likken en ga zo maar door. Erg bijzonder. We lagen om 7 uur in bed en vonden het vervolgens na een paar uur slaap wel tijd om de toerist uit te gaan hangen. Het was weer heel erg lekker weer en zijn eerst op de place d'armes gaan ontbijten/lunchen/brunchen, toen hebben we Julia en Lara ook de kazematten laten zien en zijn we daar beneden op een grasveld bij een beekje gaan chillen in de zon. Rond een uur of 6 zijn we weer de stad in gelopen en hebben we op de place d'armes mexicaans gegeten.Toen zijn we de wijk Grund in gegaan wat onderin de kloof is. Eerst dachten we wat is dit voor afgelegen stuk, maar toen kwamen er weer allerlei cafeetjes aan en was het echt heel schattig en gezellig. Verder waren er ook nog op verschillende plekken in de stad podia omdat er een rock festival bezig was. Daar hebben we ook nog even staan kijken en dat was eigenlijk best leuk. Maar iedereen was kapot dus om een uur of 12 vonden we het wel tijd om naar bed te gaan.

De volgende dag reden Marel, Julia en Lara al weer vroeg richting NL ivm tentamens en verjaardagen van mama's. Tess en ik zijn toen boodschappen gaan toen om vervolgens richting Dillingen te rijden om daar te gaan kanoën. Vanuit Dillingen zijn we naar Echternach gevaren (ong 12 km). Onderweg werden we nog bijna aangevallen door een paar zwanen. Het was weer hartstikke warm dus ik ben nogal verbrand in die boot. Maar dat wordt bruin zullen we maar zeggen.

Het was echt een superweekend en ik had echt het gevoel dat ik op vakantie was. Zo kan ik morgen weer fris aan het werk :)

  • 07 Juli 2013 - 20:46

    Samba:

    I work here, but FLIP

  • 07 Juli 2013 - 20:48

    Pam:

    Leuke foto's max!! Klinkt allemaal erg gezellig als ik het verslag zo lees. Ik zou zeggen hou het vakantiegevoel lekker vast, dan kan je er heel de scriptieweek op teren :) Veel plezier nog! X

  • 07 Juli 2013 - 23:10

    Esmee:

    Leuk zus!! Hopelijk was t in de kano nu n wat meer ontspannende rit dan toen met mij achterin hahahahahha

  • 08 Juli 2013 - 08:28

    Margo:

    leuke foto's met je lieve vriendinnetjes! gezellig hoor!
    En die Apoteca zal wel extra omzet gedraaid hebben haha

  • 08 Juli 2013 - 10:55

    Roos (tromp):

    Leuk, Max!! Succes deze week. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Luxemburg, Luxemburg

Maxime

Hier kunnen jullie volgen wat ik allemaal beleef in Luxemburg en Buffalo! Van 28 juni 2013 tm 1 augustus 2013 zal ik in Luxemburg mijn scriptie schrijven over: "Effect of inflammatory cytokines and hypoxia on cancer cell metabolism with special focus on liver cancer". Van 16 augustus 2013 tm juli 2014 ga ik stage lopen aan het Roswell Park Cancer Institute in Buffalo en ga ik vakken volgen gericht op oncologie aan de University of Buffalo.

Actief sinds 19 Juni 2013
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 7771

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2013 - 15 Augustus 2014

Buffalo

28 Juni 2013 - 01 Augustus 2013

Luxembourg

Landen bezocht: